Οπλο των παραγωγών κατά των μεσαζόντων μπορεί να αποτελέσει το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop). Με ελάχιστο κόστος 700 ευρώ, ανάλογα με τις εφαρμογές που θέλει ο αγρότης ή η ομάδα παραγωγών να αναπτύξει, είναι δυνατόν να πουλάει τα προϊόντα του απευθείας, μέσα από το Ιντερνετ, στον καταναλωτή.
Η εξάπλωση του «κινήματος των φθηνών τροφίμων» δημιουργεί άλλα δεδομένα και η αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών λύνει τα χέρια των αγροτών ώστε να μπουν δυναμικά στην αγορά. Παρακάμπτουν τους ενδιάμεσους κι έτσι έχουν καθαρό δικό τους κέρδος αλλά και χαμηλές τιμές πώλησης.
Οι «Επαγγελματικές Ευκαιρίες» απευθύνθηκαν σε έναν ειδικό για την παρουσίαση των μυστικών για το στήσιμο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και την ενασχόληση με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ο Αλέξανδρος Χριστοδούλου επαγγελματίας στην ανάπτυξη εφαρμογών Ιντερνετ έχει την εταιρία «Red Rocket» και περιγράφει τις δυνατότητες ενός τέτοιου καταστήματος στο Ιντερνετ:
«Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ένα πρόγραμμα εξειδικευμένο στη διαδικτυακή παρουσίαση αλλά και πώληση προϊόντων. Μπορεί να το δημιουργήσει κι ένας αγρότης μόνος του αλλά και μία ομάδα παραγωγών. Η συνένωση διευκολύνει σε αρκετά θέματα και το κυριότερο με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται εξοικονόμηση κόστους», λέει ο κ. Χριστοδούλου.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνουν σε ειδικούς, να παραθέσουν τις σκέψεις τους και τους στόχους τους κι εκείνοι με τη σειρά τους να τους προτείνουν τις λύσεις.
Τι περιλαμβάνει το ηλεκτρονικό κατάστημα; Ο κ. Χριστοδούλου εξηγεί: «Είναι ένα κεντρικό σύστημα διαχείρισης ώστε αυτός που το χειρίζεται να μπορεί να ενημερώνει την ιστοσελίδα του για τα προϊόντα που διαθέτει. Εχει τη δυνατότητα σε αυτό να βάλει κατηγορίες, υποκατηγορίες προϊόντων, φωτογραφίες, τιμές, προσφορές, εκπτώσεις επί των τιμών κ.λπ.».
Ο παραγωγός μέσα από τη δυναμική της τεχνολογίας μπορεί να κάνει πολλά πράγματα. Μία εφαρμογή που πρέπει να αναπτύξει είναι η διαχείριση των παραγγελιών.
Δηλαδή να συλλέγει τις παραγγελίες των καταναλωτών, να τις ομαδοποιεί ανά προϊόν, ανά περιοχή, ανά πελάτη και να κρατά και ιστορικά. «Αλλη μία εφαρμογή που μπορεί να αναπτύξει», σύμφωνα με τον κ. Χριστοδούλου, «είναι η αποστολή e-mail. Για παράδειγμα, να ειδοποιεί τους πελάτες του για τις προσφορές που κάνει και τις εκπτώσεις».
Ο ίδιος επίσης προτείνει: «Είναι εφικτό να αναπτυχθεί κι ένα σύστημα συλλογής πόντων.
Ο παραγωγός μπορεί να προσφέρει, όπως και τα σούπερ μάρκετ, πόντους στους καταναλωτές ανάλογα με τις αγορές τους, κι από ένα όριο και πέρα αυτοί να εξαργυρώνονται με όφελος στην τιμή».
Εξυπνη είναι και η εφαρμογή των «κλειστών πελατών». Δηλαδή, στην ιστοσελίδα μπορεί να υπάρχει ένα παράθυρο για συγκεκριμένη κατηγορία πελατών, π.χ. μεγάλες επιχειρήσεις. Οι επιχειρηματίες με κωδικούς θα μπαίνουν μόνο εκείνοι σε αυτήν την εφαρμογή. Ο αγρότης μπορεί να προσφέρει καλύτερες τιμές μια και οι παραγγελίες θα είναι μεγαλύτερες.
Η ασφάλεια των συναλλαγών είναι δεδομένη
Ενα μείζον κεφάλαιο στην ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος είναι αυτό των πληρωμών.
Ενα μείζον κεφάλαιο στην ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος είναι αυτό των πληρωμών.
Ο Αλέξανδρος Χριστοδούλου διαβεβαιώνει για την ασφάλεια των συναλλαγών: «Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τις πληρωμές. Είναι διασφαλισμένες και το κυριότερο ο ίδιος ο διαχειριστής και στην περίπτωσή μας ο αγρότης δεν έχει πρόσβαση στις πιστωτικές κάρτες».
Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν δύο τρόποι πληρωμής:
1. Με τη χρήση πιστωτικής ή προπληρωμένης κάρτας. Ο παραγωγός θα συνεργαστεί με τράπεζες και οι πληρωμές γίνονται σε ειδικές σελίδες των τραπεζών. Τα χρήματα πιστώνονται στους λογαριασμούς των παραγωγών.
2. Μέσα από το σύστημα PAYPAL. Είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο και πιστοποιημένο σύστημα πληρωμών. Είναι κάτι σαν ξένη τράπεζα. Οι συναλλαγές εκεί γίνονται πάλι σε ειδική σελίδα. Τα χρήματα έρχονται με έμβασμα στον αγρότη, στον τραπεζικό του λογαριασμό στη σελίδα.
Για τις πληρωμές με αυτούς τους δύο τρόπους τα πιστωτικά ιδρύματα κρατούν προμήθειες από 1% έως 3% επί της πληρωμής.
Βέβαια, υπάρχει και ο τρόπος της αντικαταβολής. Δηλαδή με την παράδοση του προϊόντος να γίνεται η πληρωμή. Αυτό συμβαίνει αν ο αγρότης έχει και φυσικό κατάστημα και ο πελάτης απευθύνεται εκεί προκειμένου να παραλάβει το προϊόν που παρήγγειλε.
Διαφημιστείτε και κερδίστε πελάτες
Η διαφήμιση είναι επίσης ένα βήμα που μπορεί να γίνεται φτηνά μέσω Ιντερνετ, ώστε το ηλεκτρονικό κατάστημα να γνωστοποιηθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές. Ενας απλός τρόπος, τον οποίο αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι προγραμματιστές, είναι μέσω της Google. Η εταιρεία ενημερώνεται για την ύπαρξη ενός καταστήματος κι από μόνη της βάζει καταχωρίσεις σε διάφορες άλλες ιστοσελίδες. Ο επισκέπτης πατώντας πάνω σε αυτήν την καταχώριση μπαίνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ο ιδιοκτήτης του e-shop, δηλαδή ο αγρότης, χρεώνεται με 0,15 ευρώ το «κλικ». Ετσι με αυτόν τον τρόπο πληρώνει τη διαφήμιση και φυσικά γίνεται γνωστός και έχει τη δυνατότητα να κερδίσει πελάτες.
Η διαφήμιση είναι επίσης ένα βήμα που μπορεί να γίνεται φτηνά μέσω Ιντερνετ, ώστε το ηλεκτρονικό κατάστημα να γνωστοποιηθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές. Ενας απλός τρόπος, τον οποίο αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι προγραμματιστές, είναι μέσω της Google. Η εταιρεία ενημερώνεται για την ύπαρξη ενός καταστήματος κι από μόνη της βάζει καταχωρίσεις σε διάφορες άλλες ιστοσελίδες. Ο επισκέπτης πατώντας πάνω σε αυτήν την καταχώριση μπαίνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ο ιδιοκτήτης του e-shop, δηλαδή ο αγρότης, χρεώνεται με 0,15 ευρώ το «κλικ». Ετσι με αυτόν τον τρόπο πληρώνει τη διαφήμιση και φυσικά γίνεται γνωστός και έχει τη δυνατότητα να κερδίσει πελάτες.
Τρόποι διάθεσης προϊόντων
Ενα από τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο παραγωγός που θα πουλά μέσα από το Ιντερνετ τα προϊόντα του είναι η μεταφορά τους. Μία λύση είναι να συνεργαστεί με άλλους αγρότες και να έχουν ένα κοινό όχημα που θα μεταφέρουν τα προϊόντα.
Ενα από τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο παραγωγός που θα πουλά μέσα από το Ιντερνετ τα προϊόντα του είναι η μεταφορά τους. Μία λύση είναι να συνεργαστεί με άλλους αγρότες και να έχουν ένα κοινό όχημα που θα μεταφέρουν τα προϊόντα.
Αλλη πρόταση είναι η συνεργασία με εταιρείες courier. Θα αποστέλλουν με αυτές τα προϊόντα τους στους καταναλωτές. Υπάρχει βέβαια και η συνεργασία με διάφορα καταστήματα, από όπου οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται για να προμηθεύονται τα αγροτικά προϊόντα. Βέβαια, στην περίπτωση αυτή θα έχουν να κάνουν με ενδιάμεσο, αλλά με μία καλή συμφωνία μπορούν να αποφύγουν σημαντική επιβάρυνση της τελικής τιμής.
Φυσικά υπάρχει και η λαϊκή αγορά. Ο παραγωγός που πουλά από κει τα προϊόντα του έχει παράλληλα και το ηλεκτρονικό κατάστημα. Μέσα από αυτό κλείνει τις παραγγελίες του και κατεβαίνοντας στην περιοχή όπου γίνεται η λαϊκή αγορά παραδίδει τα προϊόντα του.
ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ
Αλέξανδρος Χριστοδούλου «Ανάπτυξη Εφαρμογών Internet – Red Rocket» e-mail: info@redrocket.gr Τηλ. 6948232817
Αλέξανδρος Χριστοδούλου «Ανάπτυξη Εφαρμογών Internet – Red Rocket» e-mail: info@redrocket.gr Τηλ. 6948232817
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου