Αλλάζει την τιμολογιακή πολιτική του το Skroutz.gr


Ηταν κοντά στο 2004 που ξαφνικά είδα την συγκεκριμένη μηχανή τιμών χωρίς να την γνωρίζω ότι συμπεριέλαβε τις σελίδες του δικού μας ηλεκτρονικού καταστήματος , χωρίς να μας ρωτήσει ή να πάρει κάποια άδεια, μέσα στην βάση δεδομένων του.  Χαρήκαμε είναι η αλήθεια όταν είδαμε κάποιους άγνωστους μέχρι εκείνη την στιγμή, να χρησιμοποιούν τα δεδομένα μας και να παρουσιάζουν τα προιόντα μας σε ένα μεγαλύτερο κοινό στην Ελλάδα.
Η συνεργασία μας εξελιχθηκε πολύ καλά τα επόμενα χρόνια, όσο η υπηρεσία ήταν δωρεάν για τα συνεργαζόμενα καταστήματα. Κάποια στιγμή επικοινωνήσανε μαζί μας και μας ζητήσανε μια “τυπική συνδρομή” που αρχικά -εαν δεν κάνω λάθος- ήταν μόλις 300€ / έτος. Η απόδοση της συγκεκριμένης μηχανής αναζήτησης τιμών , ήταν ικανοποιητική και υπήρχε ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό, φέρνοντάς μας νέους πελάτης που ψάχνανε να αγοράσουν προιόντα (συνήθως με την φθηνοτερη τιμή), έτσι θεωρήσαμε δίκαια και την συμμετοχή μας. Ας το χαρακτηρίσω ως μια δίκαιη πληρωμή για υπηρεσίες διαφήμισης-προβολής.
Η κατάσταση όμως εξελίχθηκε … έτσι η συνδρομή στο Skroutz.gr τα επόμενα χρόνια 2007, 2008 , 2009 εφτασε από τα 300€ στα 350€ , 400€ και στα 500€ , προνομιακά! όπως μας λέγανε πάντα, λόγω παλαιότητας του καταστήματος μας και της συνεργασίας μας.
Αρχές του 2010 όμως όλα τα καταστήματα σύμφωνα με την νέα εμπορική skroutz-πολιτική, ενταχθήκανε σε μια νέα πολιτική χρέωσης βάση CPC (Cost per Click) το οποίο ανεξάρτητα με τα στοιχεία του Google Analytics (με σημαντικές διαφορές είναι η αλήθεια), έφτασε να κοστίζει από 0,013€ / Click έως 0,006€ / κλικ  των χρηστών που έψαχναν να βρούνε οικονομικές τιμές ή προιόντα.
Η νέα αυτή πολιτική εκτόξευσε το κόστος ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ανάλογα με την κίνησή του σε πολλαπλάσια κόστη από την αρχική συνδρομή (τουλάχιστον τρείς φορές επάνω). Ετσι το 2010 τα ηλεκτρονικά καταστήματα από τα 500€ προπληρώνοντας με καταθεση ή πιστωτική κάρτα προ-αγοράζανε κλικς για τους “μεθυσμένους” για φθηνές τιμές Έλληνες καταναλωτές του διαδικτύου.
Για κάθε αναζήτηση ενός προιόντος το Skroutz πληρωνόταν από 0,1 έως 0,5€ ανάλογα με το πόσες επισκέψεις και συγκρίσεις κάνει ο καταναλωτής για μια αγορά του (υπολογίζω από 10-20 κλικς για κάθε αγορά μας κατά μέσο όρο, δοκιμάζοντας και βλέποντας διάφορες τιμές , links και e-shops) . Φαντάζομαι, ότι όλοι έχετε δοκιμάσει την συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης και σίγουρα δεν πάτε πάντα μόνο στον φθηνότερο link, εκτός από την “φάτσα” διαφήμιση που εισπράτεται πριν μεταφερθείτε και φυσικά είναι πληρωμένη και αυτή!
Αυτές τις ημέρες (2012) το Skroutz.gr το πήγε ακόμη παραπέρα, ανακοίνωσε την νέα του εμπορική πολιτική για τα 655 του καταστήματα ( 3.300.000 προιόντα) που φιλοξενεί και μάλιστα αναδρομικά :
“Αξιότιμοι συνεργάτες,
Στα πλαίσια διαμόρφωσης της νέας τιμολογιακής πολιτικής σχετικά με το κόστος ανά κλικ CPC (cost per click) του Skroutz.gr, θα ήθελα να σας ενημερώσω πως από την Κυριακή 1 Iανουαρίου 2012 τίθεται σε ισχύ νέος τιμοκατάλογος. Το κόστος ανά κλικ (CPC) για τους νέους συνεργάτες μας ανέρχεται στα € 0.05 (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23%), το οποίο ισχύει από τον Δεκέμβριο του 2010…..”
Δηλαδή εν μέσω οικονομική κρίσης, το “φθηνό” Skroutz.gr  πενταπλασιάζει  ή δεκαπλασιάζει το κοστος για κάθε κλικ με αποτέλεσμα να ζητάει πλέον (σε σχέση με το παρελθόν) σχεδόν δεκαπλάσια χρήματα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα πελάτες του. Οι χρήστες ψάχνουν το φθηνότερο προιόν και ο Skroutz γίνεται πλουσιότερος με κάθε κλικ!!!  Ετσι σε κάθε αναζήτηση ενός φθηνότερου προιόντος από το Skroutz.gr τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα πληρώνουν από 0,5 έως 1,5€ περίπου. Με λίγα λόγια με 50.000 αναζητήσεις την ημέρα συζητάμε για τουλάχιστον 2.500€/ημέρα ή κοντά στο εκατομμύριο έσοδα / έτος μόνο από τα κλικς με τα δεδομένα του 2011.
Η ιστορική καταγραφή που κάνω, για τα 655 καταστήματα δεν είναι τυχαία, θέλω να παρακολουθήσω την εξέλιξη της μηχανής αναζήτησης και την αντίδραση των ηλεκτρονικών καταστημάτων σε αυτή την ληστρική επιλογή της συγκεκριμένης μηχανής αναζήτησης. Θα υπάρξει μείωση των συμμετοχών ή θα πληρώσουν όλοι το “χαρατσι”.
Η δική μας αντίδραση ? φυσικά θα είναι η αποχώρηση από την μηχανή αναζήτησης και η χρησιμοποίηση ενός Marketing Plan με Google Adwords το οποίο και φθηνότερο είναι και ποιο αξιόπιστο τελικά ως προς τα αποτελέσματα που αποφέρει.
Παλιότερα είχα χρησιμοποιήσει την φράση : Οι ελληνικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου πληροφορικής ξεχάσανε το εμπόριο και κρατήσανε το ηλεκτρονικό. Με το Skroutz.gr καταφέρανε να μετακινούνε απλά κουτιά χωρίς κανένα ουσιαστικό εμπορικό κέρδος με στόχο απλά να γευτούνε το e-shopping… Πολλές από τις πολλά υποσχόμενες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου κλείσανε μέσα σε μια νύχτα. Μοναδικός κερδισμένος από την εκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αποδεικνύεται τελικά το Skroutz.gr ! Έτσι από 446.331 ευρώ μικτά κέρδη το 2009 , προχώρησε στα 495.527€ το 2010 και έχουμε συνέχεια πιστεύω σημαντική για τα επόμενα χρόνια (βλέπε ισολογισμό).
Οι χρήστες του ηλεκτρονικού εμπορίου που ψάχνουν για τις φθηνότερες τιμές , ας είναι λίγο ποιο προσεκτικοί στα κλίκ τους γιατί πλέον τα κλικς καθόριζουν και το ύψος των τιμών που τελικά θα αγοράζουν :) , ας μην κατηγορούν μόνο τα καταστήματα αλλά να γνωρίζουν για ποιό λόγο ένα προιόν που πουλιέται ηλεκτρονικά μπορεί να έχει κάποιο κόστος.
υ.γ. Τσουβάλι : Επειδή και εμείς χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα του Skroutz και ως τώρα δηλώνουμε απόλυτα ικανοποιημένοι, απλά θέλουμε να τονίσουμε την τελευταία παράγραφο γιατί είναι κρίμα τα άσκοπα κλικ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Earn Money!!!

Αναζήτηση σε ολόκληρο το ίντερνετ

Custom Search

dealaki

Χτυπήστε ένα like στο dealaki