Ανοιχτός σε βελτιωτικές αλλαγές για την απελευθέρωση των ταξί, εμφανίστηκε ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου που αφορά «ρυθμίσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μεταφορών και δημοσίων έργων». Παράλληλα, ο κ. Βορίδης προανήγγειλε την κατάθεση τροπολογιών μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη ενώ ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει την διάταξη του νομοσχεδίου που αφορά τις απαλλοτριώσεις.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν επικρίνοντας την κυβέρνηση για την επίσπευση των διαδικασιών συζήτησης των νομοσχεδίων.
Ο υπουργός Υποδομών υπεραμύνθηκε της ρύθμισης για τα ταξί, στην οποία εστιάστηκαν κυρίως οι έντονες επικρίσεις της αντιπολίτευσης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση μέσα από το διάλογο, τον οποίο θα συνεχίσει όπως είπε, μέχρι την τελευταία στιγμή, έχει καλύψει σε μεγάλο βαθμό σειρά ζητημάτων που είχαν προκύψει.
Ταυτόχρονα επέκρινε «αντιλήψεις που υποστηρίζουν ότι μόνο με ένα τρόπο μπορεί να γίνει η απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί», τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «πάντοτε υπάρχουν πολλοί τρόποι, να γίνει κάτι».
Ταυτόχρονα επέκρινε «αντιλήψεις που υποστηρίζουν ότι μόνο με ένα τρόπο μπορεί να γίνει η απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί», τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «πάντοτε υπάρχουν πολλοί τρόποι, να γίνει κάτι».
«Η ρύθμιση αποτελεί διεθνή υποχρέωση της χώρας αλλά μπορεί να εφαρμοστεί σύμφωνα με τις καλύτερες αρχές.
Σαφώς χωράνε εξαιρέσεις για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Και εδώ συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για μια ευρύτερη
ρύθμιση κάτι που έγινε αποδεκτό», σημείωσε ο κ. Βορίδης και πρόσθεσε:
ρύθμιση κάτι που έγινε αποδεκτό», σημείωσε ο κ. Βορίδης και πρόσθεσε:
«Υπάρχουν επιμέρους ζητήματα για να ρυθμιστούν. Αυτό είναι το νόημα του διαλόγου και το έκανε το υπουργείο στον διάλογο του με τους εταίρους προσπαθώντας να βρει τη χρυσή τομή».
Ο κ. Βορίδης δήλωσε ανοιχτός για βελτιώσεις στο θέμα της μεταβίβασης των αδειών, ώστε να υπάρξει, όπως είπε, πρόσθετο το στοιχείο της διαφάνειας, ενώ εμφανίστηκε αρνητικός στη κατάργηση της δυνατότητας για επταθέσια και εννιαθέσια ταξί.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος, στηρίζοντας τον υπουργό Υποδομών «για την τόλμη που έδειξε να φέρει σε πέρας αυτό το κομμάτι της αγοράς», ενώ επιτέθηκε σε όσους αντιδρούν για την απελευθέρωση των ταξί κατηγορώντας τους για προεκλογικά παιχνίδια.
«Θα βόλευε ίσως κάποιους να μείνουν σε ομηρία τα ταξί μέχρι τις εκλογές», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος. Παράλληλα, πρότεινε οι άδειες ταξί να είναι αμεταβίβαστες για μια πενταετία, να υπάρξουν κίνητρα για νέες άδειες αλλά και για μετατροπή συμβατικών ταξί σε κοινωνικά καθώς και να κατέβει ο συντελεστής από το 1,5 % στο 1% για τα ταξί της περιφέρειας αλλά με προσαύξηση από 0,1 ως 0,5%.
Υπέρ της ανάγκης απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί τάχθηκε και ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τσιρώνης, συντασσόμενος πλήρως με τις απόψεις του υπουργού Υποδομών.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος, κατηγόρησε για υποκρισία ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, καθώς όπως είπε, έχουν την ίδια αντιλαϊκή πολιτική και υποστήριξε ότι η απελευθέρωση των ταξί θα ωφελήσει μόνο το μεγάλο κεφάλαιο.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης που ανέφερε ότι δίνεται η δυνατότητα τεράστιας υπερσυγκέντρωσης των αδειών σε χέρια λίγων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Τέλος, ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης εξέφρασε επιφυλάξεις ως προς την αποτελεσματικότητα του μέτρου για τα ταξί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου