Ο όμιλος Procter & Gamble προανήγγειλε 1.600 απολύσεις λόγω κρίσης, καθώς και τη μείωση των τεραστίων κονδυλίων που δαπανά για διαφημιστικούς σκοπούς, καθώς διαπίστωσε ότι η προώθηση των πωλήσεών της μέσω των νέων, ηλεκτρονικών μέσων, είναι περισσότερο αποδοτική και λιγότερο δαπανηρή. Πολλές από τις απολύσεις που προανήγγειλε η P&G αφορούν, άλλωστε, εργαζομένους στο διαφημιστικό κλάδο του ομίλου.
«Η πραγματικότητα φαίνεται ότι έγινε αντιληπτή επιτέλους στην Procter & Gamble, που διαπιστώνει ότι ο τεράστιος διαφημιστικός προϋπολογισμός της έχει αρχίσει να ροκανίζει τα περιθώρια κερδοφορίας της», αναφέρει η αμερικανική οικονομική και επιχειρηματική ιστοσελίδα Business Insider. Σημειωτέον ότι η P&G δαπανά ετησίως 10 δισ. δολάρια για να προωθήσει διαφημιστικά τα πολυάριθμα καταναλωτικά προϊόντα που κατασκευάζει. Πρόκειται για το μεγαλύτερο διαφημιστικό προϋπολογισμό επιχειρηματικού ομίλου παγκοσμίως.
Ο διευθύνων σύμβουλος της P&G Ρόμπερτ Μακντόναλντ ενημέρωσε αναλυτές της Wall Street ότι η εταιρεία του δεν μπορεί να συνεχίσει να αυξάνει εσαεί τις διαφημιστικές δαπάνες της. «Εξάλλου, η διαφήμιση μέσω του Facebook, του Google και άλλων μηχανών αναζήτησης και ιστοσελίδων εν γένει μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική από τη διαφήμιση στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, που απορροφούν τη μερίδα του λέοντος από το διαφημιστικό μας προϋπολογισμό», είπε χαρακτηριστικά ο Μακντόναλντ.
«Η δήλωση αυτή έγινε από τον άνθρωπο που αύξησε τις διαφημιστικές δαπάνες της P&G κατά 24% την τελευταία διετία έως τον Οκτώβριο του 2011, ακόμη κι αν οι πωλήσεις της επιχείρησής του αυξήθηκαν μόνο κατά 6% το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ήδη η δημόσια προσφορά του που διαφημίζει τις ημέρες αυτές το Facebook μπορεί να δει κανείς καταχώρηση της P&G», αναφέρει το Business Insider.
Ο τζίρος της P&G το τέταρτο τρίμηνο του 2011 αυξήθηκε κατά 4% και έφθασε τα 22 δισ. δολάρια, αλλά οι λειτουργικές και οι γενικές δαπάνες της επιχείρησης παρέμειναν σταθερές, αναφέρει η ιστοσελίδα.
«Οι διαφημιστικές μας δαπάνες αντιστοιχούν παραδοσιακώς στο 9% έως 11% του τζίρου μας. Στο μέλλον θα δούμε την αύξηση των διαφημιστικών μας δαπανών να μετριάζεται. Υπάρχουν σήμερα τόσα πολλά και τόσα διαφορετικά μέσα ενημέρωσης στη διάθεσή μας και η επιχείρηση άλλωστε προωθεί όλο και περισσότερο τις ψηφιακές πωλήσεις. Οι λεωφόροι που ανοίγονται μπροστά μας είναι πολλές και διαφορετικές», σημείωσε ο μάνατζερ της P&G.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου