Παπαντωνίου: «Δεν θα πάω εγώ φυλακή για να σωθεί η κυβέρνηση»

 «Δεν θα πάω εγώ φυλακή για να σωθεί η κυβέρνηση»

Απαντήσεις για πρώτη φορά έδωσε ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, στις εις βάρος του κατηγορίες πως αλλοίωσε τη «λίστα Λαγκάρντ».Ο κ. Παπακωνσταντίνου, στη συνέντευξή του στην εκπομπή της Έλλης Στάη «Net Week», αρνήθηκε κατηγορηματικά κάθε κατηγορία για αλλοίωση της λίστας Λαγκάρντ και αφαίρεση ονομάτων συγγενικών του προσώπων.
«Εάν το γνώριζα δεν θα μπορούσα να έχω κάνει στην αρχή, μόλις την είχα πάρει; Θα ερχόταν κανείς να μου πει κανείς ότι δεν είναι η αυθεντική. Ή θα μπορούσα να την βγάλω και να βγω και ήρωας», είπε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι «ποτέ δεν είχα συζήτηση με τις ξαδέρφες για οποιονδήποτε λογαριασμό. Η πρώτη συζήτηση έγινε τον Δεκέμβριο. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι με τις ξαδέρφες μου δεν είχα καμία επαγγελματική σχέση. Δεν γνωρίζω εάν οι ξαδέρφες μου ειδοποιήθηκαν από την τράπεζα. Ποτέ δεν τις ρώτησα γιατί δεν είχα δει τα ονόματα για να της ρωτήσω», υποστήριξε ο πρώην υπουργός. Συμπλήρωσε δε, πως ενημερώθηκε μόλις τον Δεκέμβριο από δημοσιογράφους για τον λογαριασμό που διατηρούσαν εκείνες.
Ο ίδιος, τόνισε ότι στην Ελλάδα το επίμαχο CD έφτασε στην Ελλάδα ύστερα από δική του πρωτοβουλία. «Πλησίασα την κ. Λαγκάρντ σε ένα Ecofin και τη ρώτησα κατά πόσον ήταν διατεθειμένη η Γαλλία να μας δώσει τα στοιχεία των μεγαλοκαταθετών. Η απάντηση της δεν ήταν άμεση. Έτσι σε επόμενο Ecofin, μου είπε ότι βεβαίως θα γίνει αυτό, αλλά μου επισήμανε ότι τα στοιχεία αυτά ήταν απόρρητα».
Περιγράφοντας το ιστορικό της υπόθεσης, ο κ. Παπακωνσταντίνου ανέφερε ότι τον Οκτώβριο του 2010 ο έλληνας πρέσβης στο Παρίσι παρέλαβε από το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών έναν φάκελο που περιείχε ένα CD με το ηλεκτρονικό αρχείο και τα ονόματα των μεγαλοκαταθετών. Κληθείς να διευκρινίσει πως ακριβώς έφτασε στα χέρια του, ο πρώην υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι δεν πέρασε από το υπουργείο Εξωτερικών, αλλά έφτασε απευθείας στο γραφείο του.
Εξήγησε, επίσης, ότι ύστερα, το έδωσε σε ένα συνεργάτη του ζητώντας να του δώσει μια αίσθηση του συνολικού ποσού. «Αν είχε πρωτοκολληθεί, πάλι μπορεί να μην είχε προχωρήσει η διαδικασία», πρόσθεσε.
Ερωτηθείς γιατί το CD δόθηκε σε συνεργάτη του και το στικάκι το κράτησε στο γραφείο του παραδέχθηκε ότι «ο χειρισμός δεν ήταν ορθός, αλλά δεν περνούσα τα βράδια μου κοιτώντας τη λίστα. Δεν είχα ιδέα ποια ονόματα ήταν μέσα», προσθέτοντας ότι το όνομα του συνεργάτη από τον οποίο ζήτησε να του δώσει μια εικόνα για το περιεχόμενό του, θα το γνωστοποιήσει στην Επιτροπή της Βουλής.
Σύμφωνα με το πρώην υπουργό, στη συνέχεια έδωσε στον κ. Καπελέρη τα πρώτα 20 ονόματα της λίστας με τα μεγαλύτερα χρηματικά ποσά και του ζήτησε να κάνει έναν έλεγχο.
«Έχω ένα φόβο γενικών διαρροών και έχω ένα ζήτημα ότι ξεκινάμε μία διαπραγμάτευση με τους Ελβετούς. Πως θα διαπραγματευόμουν μία συμφωνία και να γνωρίζει η ελβετίδα υπουργός Οικονομικών ότι τα στοιχεία αυτά έχουν κλαπεί από τις γαλλικές αρχές», υπογράμμισε.
«Γνωρίζω και μου επιβεβαιώνεται αργότερα ότι ένα τέτοιο αρχείο είναι προφανές ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση φορολόγησης. Επίσης, δεν μπορεί να υπάρξει δικαστική συνδρομή. Αυτό που μπορούσε να γίνει βάση για έρευνα για συγκεκριμένους ανθρώπους. Και αυτό ζήτησα να κάνει ο κ. Καπελέρης. Να ερευνήσει 20 ονόματα», πρόσθεσε.
Επιπλέον, ο κ. Παπακωνσταντίνου διαβεβαίωσε ότι δεν ενημέρωσε τον διάδοχό του στο υπουργείο Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο, για τη λίστα Λαγκάρντ, καθώς «αφενός η χώρα είχε να αντιμετωπίσει πολύ πιο σοβαρά προβλήματα για τα οποία έπρεπε να τον ενημερώσει κι αφετέρου γιατί δεν ήταν αρμόδιος».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «αρμόδιος να ενημερώσει τον νέο υπουργό ήταν ο κ. Διώτης», τονίζοντας ότι ο κ. Βενιζέλος δεν τον ρώτησε ποτέ για καμία λίστα, αλλά και το ότι ο κ. Βενιζέλος έκρινε ότι δεν ήταν αξιοποιήσιμη η λίστα, επειδή ήταν «προϊόν υποκλοπής».
Και κατέστησε σαφές: «Ήταν πολύ βολικό να χρεωθεί όλη η ευθύνη σε μένα. Δεν θα πάω εγώ φυλακή για να σωθεί η κυβέρνηση. Γίνεται προσπάθεια το θέμα της κάθαρσης του πολιτικού συστήματος να είμαι εγώ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Earn Money!!!

Αναζήτηση σε ολόκληρο το ίντερνετ

Custom Search

dealaki

Χτυπήστε ένα like στο dealaki