ΣΔΟΕ: Η Λαγκάρντ μας έδωσε cd και παραλάβαμε usb

 ΣΔΟΕ: Η Λαγκάρντ μας έδωσε cd και παραλάβαμε usb

Ηχηρή παρέμβαση κορυφαίου στελέχους του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος στην αποκάλυψη του protothema.gr για τα ονόματα της λίστας Λαγκαρντ.
Σε δήλωσή του στο protothema.gr, το κορυφαίο αυτό στέλεχος είπε με νόημα: «Μας έδωσαν (οι Γάλλοι ) CD και μας παρέδωσαν USB».
Επί της ουσίας, με την παρέμβαση αυτή το ΣΔΟΕ αφήνει “σκιές” σχετικά με το περιεχόμενο της επίμαχης λίστας (σε USB) που παραδόθηκε στα χέρια του οικονομικού εισαγγελέα Πεπόνη καθώς ,όπως λένε , αντί να δοθεί αυτουσιο το CD που παρέδωσαν οι γαλλικές φορολογικές αρχές στην Ελλαδα, τα ονοματα δόθηκαν σε αρχείο USB.
Νωρίτερα την Τετάρτη, μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο κ. Καπελέρης τόνισε: «Ο κ. Παπακωνσταντίνου δεν μου έδωσε καμία λίστα. Μου έδωσε εμπιστευτικά και ατύπως δέκα ονόματα απ’ ό,τι θυμάμαι και όχι 20 όπως λέει σήμερα, για να κάνω έρευνα προφίλ και μόνο. Δηλαδή τι είναι αυτοί οι 10. Διαπίστωσα ότι δεν ήταν πολιτικοί, ούτε επώνυμοι οικονομικοί παράγοντες της τελευταίας 20ετίας. Κοίταξα μόνο τι δουλειά κάνουν, αν είναι άνεργοι, που μένουν και παρέδωσα στον υπουργό τα αποτελέσματα με τον ίδιο τρόπο που μου τα έδωσε. Δεν είδα την πλήρη λίστα και δεν θυμάμαι τα ποσά που είχαν τα 10 πρόσωπα ούτε το νόμισμα που ήταν».
Απαντώντας στις επίμονες ερωτήσεις των μελών της επιτροπής επανέλαβε: «Με κάλεσε ο Παπακωνσταντίνου και μου παρέδωσε ατύπως 10 ονόματα και δεν ξέρω με ποια χαρακτηριστικά. Δεν είδα καμία λίστα. Μου έδωσε 10 ονόματα σε χαρτί. Δεν μου τα έδωσε να ερευνήσω αλλά να δω τι είναι αυτοί. Γιατρός, συνταξιούχος, άνεργος; Δεν παραδόθηκε σε υπηρεσία για έλεγχο. Αν είχα εντολή θα το έκανα. Μου ζητήθηκε έρευνα άτυπη για το ποιοι είναι αυτοί το προφίλ τους. Δηλαδή Καπελέρης είναι οικονομολόγος, τάδε είναι επιχειρηματίας αυτό έκανα και το παρέδωσα. Εδώ δεν το είδα το CD. Μετά από αυτό υπήρχε η σκέψη από ότι έλεγαν οι νομικοί να συσταθεί επιτροπή και να καλούνται τα πρόσωπα αυτά. Δεν το είδα μετά από 2 μήνες έφυγα από την υπηρεσία. Δεν ήξερα όταν πήρα τα 10 άτομα περί λίστας Λαγκαρντ. Δεν πήρα εντολή για έλεγχο».
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι απαντώντας στον κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη που του επισήμανε τον ουσιαστικό τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν την λίστα Λαγκαρντ άλλες χώρες ο κ. Καπελέρης είπε: «Ζητάτε ευθύνες από εμένα για τους χειρισμούς της κυβέρνησης και του υπουργού. Δεν ήμουν εγώ αυτός που θα έδινε λύση στο θέμα».
Τόνισε δε ότι « Τα ονόματα  μου δόθηκαν για έρευνα και όχι έλεγχο. Η έρευνα δεν πρέπει να πηρέ περισσότερο από 2 ημέρες . Αυτό που μου ζητήθηκε δηλαδή ήταν να βρω ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, διεύθυνση και επάγγελμα. Μετά την παράδοση των αποτελεσμάτων στον υπουργό και στο περιθώριο σύσκεψης στο γραφείο του κ. Παπακωνσταντίνου με τον ίδιο, εμένα, τον κ. Μπάνο νομικό σύμβουλο του υπουργού και τον Πλασκοβίτη έμαθα για την λίστα Λαγκάρντ. Τότε συζητήθηκε πως μπορεί να αξιοποιηθεί. Μια από τις προτάσεις ήταν να συσταθεί επιτροπή που θα καλέσει τα πρόσωπα να καταθέσουν μάλλον προτιμήθηκε η διακρατική συμφωνία με την Ελβετία».
Επιπροσθέτως, απαντώντας στην κυρία Ζωή Κωνσταντοπούλου η οποία αναφέρθηκε στην αποκάλυψη του protothema.gr για την απάντηση του κ. Παπακωνσταντίνου στις 6.6.2011 που δήλωνε στην Βουλή ότι δεν υπάρχει λίστα στο ΣΔΟΕ, είπε: «ρωτήστε τον κ. Διώτη που ήταν τότε στο ΣΔΟΕ να σας πει αν λέει ψέματα ο υπουργός».
Ο κ. Καπελέρης είπε στην αρχή της τοποθέτησής του ότι κατά την διάρκεια της δικής του θητείας (Ιανουάριος 2010 – Μάρτιος 2011) δεν υπήρξε κανένας έλεγχος για εν ενεργεία πολιτικούς. Επισήμανε μόνο τις έρευνες για την εμπλοκή του κ. Άκη Τσοχατζόπουλου στις υποθέσεις αμυντικών εξοπλισμών και των γερμανικών υποβρυχίων και τη διερεύνηση της «χορηγίας» που είχε λάβει ο κ. Τάσος Μαντέλης.
Αναφερόμενος στην υπόθεση Καρούζου, ο κ. Καπελέρης τόνισε ότι το ΣΔΟΕ κάλεσε τον κ. Καρούζο τον Ιούνιο του 2010 μετά από φορολογική καταγγελία που είχε καταθέσει ο κ. Ιωσήφ Λιβανός. Ξεκίνησαν άμεσα οι έλεγχοι και τον Ιανουάριο του 2011 «επεβλήθησαν πρόστιμα και δημεύτηκαν περιουσιακά στοιχεία. Αυτό το λέω για όσους σήμερα μιλούν για κουκούλωμα». Υποστήριξε ότι για την συγκεκριμένη υπόθεση το ΣΔΟΕ δεν είχε στοιχεία εμπλοκής πολιτικών προσώπων ενώ σημείωσε ότι στην πορεία των ερευνών κατατέθηκε μήνυση εναντίον του από τον κ. Γιάννη Ζωγραφάκη για καθυστέρηση ερευνών. Τότε ζήτησε έκθεση από τις υπηρεσίες οι οποίες του παρέδωσαν υπόμνημα για όλες τις ενέργειες και τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στον κ. Καρούζο.
I. Διώτης: Ο Παπακωνσταντίνου μου παρέδωσε την λίστα χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου την ημέρα αποχώρησής του από το ΥΠΟΙΚ
Επιπροσθέτως, ο κ. Ιωάννης Διώτης που διετέλεσε επικεφαλής του ΣΔΟΕ την περίοδο 6.5.2011 – 1.8.2012 επιβεβαίωσε ότι υπήρξαν έλεγχοι σε πολιτικά πρόσωπα αλλά δεν είχε καταρτιστεί λίστα καθώς οι υποθέσεις ήταν μεμονωμένες «οι καταγγελίες που είχαμε για κάθε έναν πολιτικό ήταν διαφορετικές και δεν υπήρχε λόγος ομαδοποίησής τους σε λίστα».
Πέραν αυτών ο πρώην εισαγγελέας μίλησε και για την λίστα Λαγκάρντ σημειώνοντας ότι «Ο κ. Παπακωνσταντίνου μου έδωσε ένα αρχείο και δεν μου είπε τίποτε άλλο. Δεν μου είπε να κάνω έρευνα.  Την λίστα μου την έδωσε άτυπα χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου κατά την ημέρα αποχώρησής το από το υπουργείο. Από ότι θυμάμαι μου είπε ότι στο υπουργείο πήρε το υλικό με την συμβολή των μυστικών υπηρεσιών. Δεν θυμάμαι να μου είπε ότι το πήρε από την κυρία Λαγκάρντ. Δεν γνωρίζω αν το έδωσε ο Παπακωνσταντίνου στον Βενιζέλο. Εγώ πάντως το επέστρεψα στον Βενιζέλο. Του είπα ότι δεν είναι με νόμιμη κτίση και δεν μπορεί από αυτό να προκύψει στοιχείο νομικά παραδεκτό. Ατύπως το έλαβα, ατύπως το παρέδωσα στον Βενιζέλο. Δεν κράτησα αντίγραφο.  Του έριξα μια ματιά για να δω την μορφή του. Ήταν σαν καρτέλες με ονόματα και ποσά και λογαριασμούς. Το παρέδωσα γιατί αυτά τα θέματα τα χειρίζεται η κεντρική κυβέρνηση για παράδειγμα θα μπορούσε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αρχείο».
Στην συνέχεια ο κ. Διώτης είπε ότι από την εικόνα που είχε δεν προκύπτει εμπλοκή πολιτικού προσώπου στην λίστα Λαγκάρντ «η οποία περιλαμβάνει κινήσεις λογαριασμών στην δεκαετία του ‘90». Πέραν αυτών σημείωσε ότι «η όποια χρήση τους θα απαιτούσε σχεδιασμό και συγκεκριμένες αποφάσεις όπως έγινε στην Γαλλία» ενώ απαντώντας για το αν υπήρξε συγκάλυψη είπε «Δεν έχω λόγο και ερέθισμα για να στραφώ σε συλλογιστική ότι υπήρξε συγκάλυψη. Μπορεί να έγιναν ατυχείς χειρισμοί και να αδράνησε το σύστημα».
Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι αν και ο κ. Διώτης χαρακτήρισε το υλικό ως νομικά μη αξιοποιήσιμο πρόσθεσε πως «αν μου το ζητούσε ο κ. Βενιζέλος να το χρησιμοποιήσω ως βάση έρευνας θα το έκανα»
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του και συγκεκριμένα απαντώντας στην κυρία Κωνσταντοπούλου επανέλαβε ότι: «Τον Ιούνιο του 2011 ο Παπακωνσταντίνου μου έδωσε το αρχείο. Μου είπε ότι αποτελεί αρχείο που πήρε από τις γαλλικές υπηρεσίες. Υπαινίχθηκε ότι ήταν προϊόν μυστικών υπηρεσιών. Αναφορά στο όνομα Λαγκάρντ δεν θυμάμαι να μου είχε γίνει και πιστεύω ότι θα το θυμόμουν. Μου είπε ότι περιέχει ονόματα καταθετών στην συγκεκριμένη τράπεζα της Ελβετίας και ότι έχει ενδιαφέρον για τις ελληνικές φορολογικές αρχές. Δεν θυμάμαι να μου είπε ότι υπήρχε κάποια ενέργεια από τον Καπελέρη. Ηταν αρχείο με ελεύθερη πρόσβαση και δεν είχε κωδικό. Το έδωσα στον Βενιζέλο στην πρώτη μας συνάντηση. Του είπα ότι το πήρα ατύπως από Παπακωνσταντίνου και ότι κατά την άποψή μου δεν μπορεί να αποτελέσει αποδεικτικό στοιχείο. Δεν έδειξε να γνωρίζει το θέμα, να έχει ενημερωθεί από τον Παπακωνσταντίνου αλλά συμφώνησε με την άποψή μου περί της αξιοποίησής του ως αποδεικτικό υλικό».
Υπόθεση Καρούζου
Επιπροσθέτως, ο κ. Διώτης αποκάλυψε ότι την άνοιξη του 2012 κάλεσε για κατάθεση τόσο τον κ. Ιωσήφ Λιβανό όσο και τον κ. Γ. Ζωγραφάκη αναφορικά με την υπόθεση Καρούζου και πρόσθεσε: «Κανείς από τους δυο που κλήθηκαν ξεχωριστά δεν μου κατήγγειλε προφορικά ή γραπτά εμπλοκή πολιτικού προσώπου στην υπόθεση».
«Βολές» Κεφαλογιάννη κατά Καπελέρη
Σε έντονο ύφος απευθύνθηκε ο γραμματέας της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης στον πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ Γιώργο Καπελέρη.
Το εκρηκτικό επεισόδιο ξεκίνησε, όταν στην ερώτηση του κ. Κεφαλογιάννη για το αν τα ποσά αφορούσαν εκ. ή χιλιάδες ευρώ, ο κ. Καπελέρης απάντησε «δεν θυμάμαι».
«Εαν νομίζετε ότι απευθύνεστε όχι σε βουλευτές αλλά σε παιδιά της A’ δημοτικού πλανάστε πλάνη οικτρά! Η είστε αφελής ή μας κοροϊδεύετε. Ένα από τα δύο, διαλέξτε!» τόνισε έξω φρενών ο κ. Κεφαλογιάννης, με τον πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ να επιμένει πως δεν θυμάται.
«Δεν θυμάμαι, αφορούσαν κινήσεις παρελθόντων ετών. Δεν θυμάμαι καν σε τι νόμισμα ήταν οι λογαριασμοί» σημείωσε ο κ. Καπελέρης, με τον κ. Κεφαλογιάννη να απαντά εκ νέου εξοργισμένος στους ισχυρισμούς του πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ: «Δεν μπήκατε δηλαδή στη βάσανο να δείτε το νούμερο; Πιστεύω ότι ήρθατε εδώ περισσότερο για να συσκοτίσετε το θέμα παρά για να του ρίξετε φως».
protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Earn Money!!!

Αναζήτηση σε ολόκληρο το ίντερνετ

Custom Search

dealaki

Χτυπήστε ένα like στο dealaki